نحوه خرید کابل شارژ – راهنمای کامل

نحوه خرید کابل شارژ

آیا تا به حال درگیر تعمیرات فنی موبایل شده اید؟ یا به این فکر کرده اید که چگونه کابل شارژ بخرید؟ اگر چنین است، این مطلب برای شماست.

کابل شارژ به سیمی گفته می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمام شدن باتری هر یک از لوازمی مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ یا سایر دستگاه های الکترونیکی دوباره آنها را شارژ کنید.

در حالی که انواع مختلفی از شارژر ها وجود دارد، اما همه آنها یک کار را انجام می‌دهند. بنابراین باید به دنبال چه نوع سیم یا شارژری باشیم؟ در اینجا یک مرور کلی از همه چیز هایی که باید در مورد خرید کابل شارژ بدانید آورده شده است.

کابل شارژ چیست؟

کابل شارژ دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: کابلی که به شما امکان می دهد دستگاه خود را شارژ کنید. کابل شارژ ممکن است در انواع و اندازه های مختلف باشد و شما می توانید از بین مواد مختلفی مانند پلاستیک، فلز، سیلیکون و غیره انتخاب کنید.

مهمترین چیزی که در مورد کابل شارژ باید به خاطر بسپارید این است که برق را از دستگاه شما به منبع برق منتقل می کند. این بدان معناست که وقتی دستگاه خود را به کابل شارژ وصل کنید، تا زمانی که کابل به پریز دیواری یا دستگاه برقی دیگری وصل نشود، نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

چرا کابل شارژ بخریم؟

اگر گوشی هوشمند، لپ تاپ یا دستگاه دیگری دارید که از درگاه USB استفاده می کند، می توانید از خرید کابل شارژی که عملکرد درگاه را افزایش می دهد، بهره مند شوید.

به عنوان مثال، می‌توانید از درگاه شارژ رایانه‌تان برای شارژ کردن تلفن خود استفاده کنید، یا درگاه شارژ دستگاه خود را برای شارژ اضافی در پورت لپ‌تاپ خود قرار دهید.

بسیاری از دستگاه ها از آداپتور برق Magsafe 2 اپل پشتیبانی می کنند که عملکرد پورت USB را برای پشتیبانی از جریان الکتریکی تا 2 آمپر افزایش می دهد. اگر می خواهید عملکرد دستگاه خود را به حداکثر برسانید، هوشمندانه است که کابل شارژی تهیه کنید که از عمومی ترین جریان شارژ پشتیبانی می کند.

انواع مختلف شارژر

انواع مختلفی از شارژرها در بازار وجود دارد و رایج ترین آنها از فرمت استاندارد استفاده می کنند. رایج ترین نوع شارژر از انواع مختلف دستگاه های ورودی و خروجی پشتیبانی می کند.

با این حال، برخی از شارژرها قابلیت تشخیص دستگاه را بر اساس نوع دارند و بر این اساس شارژ را بهینه می کنند. به عنوان مثال، یک شارژر آیفون که دستگاه ها را بر اساس سازنده تشخیص می دهد، هنگامی که دستگاه با آیفون جفت می شود، دستگاه را با نرخ بالاتری شارژ می کند.

نحوه خرید کابل شارژ
نحوه خرید کابل شارژ

نحوه خرید کابل شارژ – راهنمایی کامل

چه به دنبال خرید آنلاین کابل شارژ باشید یا در یک فروشگاه، اینجا یک مکان عالی برای شروع است. قبل از اینکه حتی به خرید کابل شارژ فکر کنید، باید چند نکته در مورد شارژ و استفاده از دستگاه خود بدانید.

اولین چیزی که باید در مورد شارژ یک دستگاه الکترونیکی بدانید ولتاژ باتری دستگاه است. همه دستگاه ها دارای ولتاژی هستند که تعیین می‌کند چقدر برق در دسترس است.

اگر ولتاژ کمتر از حداکثر ولتاژ دستگاه باشد، دستگاه به هیچ وجه شارژ نمی شود. مهم است بدانید که ولتاژ بالاتر به معنای شارژ سریع تر است.

بنابراین به دنبال دستگاه هایی باشید که ولتاژ بالایی دارند، اما جریان کمتری دارند. دوم، شما باید ظرفیت باتری دستگاه خود را بدانید. اکثر دستگاه ها دارای رتبه بندی ظرفیت باتری هستند. که نشان دهنده میزان انرژی باتری در هر زمان معین است.

خرید اینترنتی کابل شارژ

اگر به دنبال جایگزینی یا ارتقاء آن هستید، می توانید کابل شارژ را به صورت آنلاین خریداری کنید. یکی از ویژگی‌های خوب خرید آنلاین این است که می‌توانید مارک‌ها و مدل‌های مختلف کابل‌های شارژ را بدون نیاز به رفتن به فروشگاه و امتحان همه آنها مقایسه کنید.

همچنین می‌توانید نظرات و رتبه‌بندی‌ها را در وب‌سایت‌های مختلفی که به فروش کابل‌های شارژ اختصاص داده شده‌اند، جستجو کنید تا یک ایده کلی از کیفیت و ارزش برندهای مختلف به دست آورید. برای خرید آنلاین کابل شارژ، باید مطمئن شوید که گزینه های مختلف خرید و گزینه های خرید مارک ها و مدل های مختلف را درک کرده اید.

برخی از مارک ها و مدل ها فقط به صورت آنلاین در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه ها در دسترس هستند. برای خرید کابل شارژ در فروشگاه، معمولاً می‌توانید آن را به خانه ببرید و قبل از خرید آن را امتحان کنید.

باتری و اکستنشن دیواری

شارژرهای قابل نصب روی دیوار روز به روز رایج تر می شوند و برای افرادی که می خواهند دستگاه خود را نزدیک دیوار قرار دهند عالی هستند. آنها همچنین شارژ همزمان چندین دستگاه را بسیار آسان تر می کنند زیرا نیازی به خم شدن و تعویض کابل ها ندارید.

نسل جدید شارژر ها

شارژر های بروز و به صرفه

شارژرهای Over the counter charger (OTC) دستگاه‌هایی هستند که می‌توانید از فروشگاه‌هاو فروشگاه‌ها خریداری کنید. آنها معمولا با یک کابل برق عرضه می شوند که می توانید با هر دستگاهی که دارای پورت USB است از آن استفاده کنید. این نوع شارژرها اغلب ارزانتر از شارژرهای قابل نصب روی دیوار یا کالسکه هستند و نیازی به اتصال دستگاه به دیوار ندارند.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.